Bogen

 

Nu om dage er vi alle sælgere

Vi skal kunne sælge produkter, holdninger, synspunkter, strategier, budskaber, præsentationer – og os selv.

Enten kan du sælge, eller også har du problemer.

Personlig indflydelse er dermed blevet hjørnestenen i et succesfuldt arbejdsliv.

Videnskaben bag indflydelse er overraskende

Men i årtier er vi blevet fyldt med halve sandheder om, hvad der skaber tilslutning, overbevisning og indflydelse.

Den virkelige sandhed er derimod overraskende. For når man ser nærmere på forskningen bag indflydelse, så er den både tankevækkende, underholdende og særdeles praktisk anvendelig.

Og så er den tilmed stadig en velbevaret hemmelighed for den større del af befolkningen – hvilket kun gør teknikkerne endnu mere effektfulde.

I bogen ’Personlig indflydelse’ får du adgang til 40 års forskning på området kombineret med studier af professionelle sælgere, forhandlere og politikere, der opererer i krydsfeltet mellem interesser, argumenter og påvirkning.

Resultatet er 63 konkrete strategier til at øge din personlige indflydelse. Lige til at implementere i din hverdag – uanset din stilling og branche.

Og det bliver ikke kedeligt. Undervejs kommer du på en hæsblæsende rejse som nødhjælpsarbejder i Afrika, morder i en sporvogn og chokoladespisende forsøgsperson, mens du vil være flankeret af bl.a. Benjamin Franklin, Darth Vader, Emma Gad, Franklin D. Roosevelt, geparden fra ZOO og ikke mindst din bedste ven.

Hvad siger læserne og anmelderne?

Flere tusinde har allerede købt bogen i forsalg og været søde at skrive mails, anmelde og kommentere mine indlæg med feedback på bogen. Her er, hvad nogle af dem siger:

»Det er en meget velskrevet bog. Sproget er kvikt og friskt. […] Det er godt og let læsning, som kan bruges til inspiration til at sætte gang i de positive tanker. [Forfatteren] har talent for at skrive bøger, og derfor glæder jeg mig til at læse den næste bog«.
Henrik Ørholst i Berlingske Business stjernestjernestjernestjerne

 

“Jeg kan klart anbefale bogen til alle der arbejder som enten leder, forhandler eller med  kommunikation. Læs den, husk den og lyt.” – Dansk Kommunikationsforening, Signe Bonnén  (læs anmeldelsen her)’

 

»Den er pokkers godt skrevet […] Sproget er flydende, stoffet er vedkommende – og så er den tilmed underholdende«.
Retorikmagasinet  ‘stjernestjernestjernestjernestjerne

 

”Spændende og meget jordnær tekst med mange gode eksempler og historier … Meget brugbar i mit arbejde som sælger og underviser” – Morten Hyldelund, Account manager

”Din bog falder lige ned i mit skød som en god teori, jeg kan bruge i det afgangsprojekt, jeg er igang med at skrive, hvor jeg skal forsøge at implementere nogle nødvendige forandringer blandt nogle medarbejdere, som helst så, at vi gjorde, som ‘vi plejer’” – Anette Dam, projektleder

”Jeg er SOLGT! – og købt efter at have læst Morten Münsters fantastisk inspirerende bog. Mekanismer bag god argumentation beskrives forståeligt og på meget underholdende vis” – Dorthe Mundbjerg, projektsygeplejerske

”Det er jo super spændende” – Lea Holm, Kommunikationskonsulent

Køb dit eksemplar her

Du kan købe bogen hos alle de store forhandlere.

Køb bogen hos Frydenlund

Køb bogen hos Gyldendal

Køb bogen hos Saxo

Mere nysgerrig?

Måske vil du gerne vide lidt mere, inden du investerer i bogen. Derfor har vi her lavet en kort oversigt over kapitlerne i bogen. De 63 strategier til mere personlig indflydelse er nemlig fordelt ud over 7 principper og en introduktion.

Oversigt over bogen

Introduktion: 3 overraskende sandheder om personlig indflydelse

Vores intuition om, hvad der skaber tilslutning, forandring og overbevisning er forkert. Introduktionen forklarer blandt andet, hvorfor argumentation ikke duer, og hvilken indflydelse dit cpr-nummer har på din evne til at træffe rationelle beslutninger.

Kapitel 1: Giv dem skoene på

– om dommedagskulte, hjemløse sælgere og hvorfor du overspiser juleaften

Man kan udnytte menneskers behov for at være sammenhængende i deres adfærd. Med udgangspunkt i en dommedagskult og et psykologisk princip udleder kapitlet 6 konkrete måder at få mere indflydelse på.

Kapitel 2: Fortæl en historie

– Om Darth Vader, hyppige dødsårsager og den sande historie om DSB’s rettidighed

Historier, anekdoter og eksempler er nogle af de mest effektive midler til at få mere indflyldelse. Dels på grund af en række oversete psykologiske faktorer og dels på grund af, at de virker særdeles godt som argumenter i forklædning. Få at vide hvorfor, og hvordan du bruger dem.

Kapitel 3: Styrk relationen

– om Roosevelt, Emma Gad og hvorfor fodboldspillere er uintelligente

Uden people skills er det umuligt at få sin vilje. Kapitlet forklarer de tre fundamentale principper for at skabe en god relation – og hvorfor det er vigtigere end noget andet. Få at vide, hvordan man gør, hvorfor det er kynisk, men strengt nødvendigt, og hvorfor du fejlagtigt tror, du er god til det.

Kapitel 4: Giv gaver

– om mentale colaer, håndskrevne takkebreve og hvorfor du egentlig skal overgå dine kunders forventninger

Menneskehedens ældste måde at skabe relationer og hæve omsætningen på virker stadig. Kapitlet giver dig 14 strategier, så du kan udnytte denne teknik, når du sæler produkter og holdninger.

Kapitel 5: Gør det enkelt

– om marmelade, FC Barcelona og hvordan man får en teenager til at gøre rent på sit værelse

Simplificering på alle niveauer er nøglen til at skabe forandring og handling. Imidlertid gør vi intuitivt det modsatte. Kapitlet viser, hvorfor mennesker ikke kan håndtere for mange og komplekse valg, og forklarer, hvordan man lykkes med det modsatte.

Kapitel 6: Gør det let at sige ja

– om argumentationstennis, seksuelle præferencer og verdens mest spiste frugt.

Vi insisterer på at handicappe os selv ved at gøre det let for vores modpart at sige nej. Ved hjælp af forhandlingstekniske og samtaleteoretiske greb guider kapitlet læseren udenom de værste faldgruber, så de kan præsentere deres sag uden knaster.

Kapitel 7: Peg på flokken

– om Skattefar, bestialske drab og hvordan man nedsætter sygefravær

Vi er automatisk mere tilbøjelige til at følge andres adfærd, og kapitlet viser gennem 11 strategier, hvordan man iscenesætter sin overbevisning ved systematisk at fremhæve denne sociologiske mekaniske til sin egen fordel.

Læserne har flere gode ting at sige:)

“Det er en bog, jeg har haft et vældigt stort udbytte af … skrevet med et ‘glimt i øjet’, og der var flere gange, hvor jeg befriende grinede over flere af de gode maleriske eksempler, forfatteren bruger i bogen” – Marianne Laustsen

“Jeg kan i høj grad bruge bogen både privat og professionelt. I første omgang har det været underholdende og tankevækkende læsning … Sproget er letlæseligt med masser af humor, og bogens pointer bliver understøttet af uventede og overraskende eksempler” – Lisbeth Tinghus

“Letlæseligt og jordnært, kombineret med spændende og umiddelbart meget brugbare metoder”  – Jonas Kyhnau Hansen

Først og fremmest tak for en utrolig god bog! Det har været en fornøjelse at læse med fra start til slut.

Jeg blev virkelig overrasket over hvor brugbare og håndgribelige strategierne er (så længe man bare gider huske at bruge dem!). Og så er de super godt suppleret op af en masse jordnære og sjove eksempler. Jeg er virkelig stor fan af den ironi og humor, som bogen oser langt væk af.

Bogen har både fået mig til at grine højlydt, sat en masse tanker i gang og givet mig en hel del ”aha-oplevelser” – og en ”Nåååå derfor, nu forstår jeg hvordan verden hænger sammen”-følelse…

Nogle gange har den fået mig til at føle mig umanerlig uintelligent eller direkte dum – og andre gange gjort mig yderst tilfreds med mig selv, fordi jeg var så klog J

Men vigtigst af alt fik den mig til at reflektere. Gjorde mig inspireret. Gav mig lyst til at bruge og arbejde med strategierne. Lyst til at læse bogen igen, med det samme, for at være sikker på, at jeg nu havde fået det hele med og kunne huske alt!

Så endnu en gang tak for en virkelig fin, humoristisk, brugbar og særdeles anbefalelsesværdig bog. – Pernille Olsen

Køb dit eksemplar her

Du kan købe bogen hos alle de store forhandlere.

Køb bogen hos Frydenlund

Køb bogen hos Gyldendal

Køb bogen hos Saxo

Om The Nudging Company

Vi omsætter psykologiske principper til virkelige, målbare adfærdsændringer.

Vores metode er nudging og adfærdsdesign. Vores kunder tæller:

  • private virksomheder som fx Novozymes, Leo Pharma og Siemens
  • offentlige institutioner som KL og en række ministerier og kommuner
  • interesseorganisationer som Rådet for Sikker Trafik og Forsikring og Pension.

Vi arbejder med felter som bæredygtighed, sundhed og økonomisk ansvarlighed. Vi arbejder ikke med visioner, missioner og Facebook-sider. Det er konkret at gøre en forskel her i vores virksomhed. Det gør vi fx, når vi får folk til at vaske deres hænder på hospitalet, så de ikke smitter svage patienter med deres bakterier. Når vi får folk til at spare mere op til deres pension, så de får en bedre alderdom, eller når vi får folk til at lære at læse, så de har en chance på arbejdsmarkedet.